וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקומות הכי טובים בארץ לראות בהם זיקוקים בלי אנשים

שי יגל

9.3.2018 / 8:40

מאות אירועים יתקיימו בערב יום העצמאות ברחבי הארץ, כששיאו הוא מופע זיקוקי הדינור בערים השונות. אז קבלו כמה מקומות מיוחדים שבהם תוכלו לראות את השמיים מוארים ללא קצף, צפיפות או פקקים. המלצה: קחו שמיכה, פירות ואולי גם בקבוק יין

זיקוקי דינור יום העצמאות אילת. ShutterStock
אפשר לראות אותם גם בלי הרבה אנשים. מופע זיקוקים באילת/ShutterStock

יום העצמאות הוא חגיגה אחת גדולה, מאות מופעים ברחבי הארץ, המוני אנשים ברחובות, מסיבות אל תוך הלילה, חגיגה כמו שחגיגה צריכה להיות. אחד משיאי הערב על פי מיטב המסורת הוא מופעי הזיקוקים. כל עיר כפר, ולפעמים כל שכונה, עורכים מפגן זיקוקים שלא היה מבייש את חתונת קיסר סין.

מי שרוצה להיות שותף לחגיגת הזיקוקים, אבל לבלות את הערב הזה לא דווקא מול במות הבידור ומתחת לפטישי הפלסטיק, אלא בטבע - מתחת לכוכבים ובין העצים - אז הכנו לכם כמה מקומות שתוכלו לראות מהם את הזיקוקים ללא הזיעה, הצפיפות והקצף והפטישים. הציוד הדרוש: שמיכה או מחצלת, סל עם ארוחות ערב ישראלי ועדיף בקבוק יין אחד לפחות.

תל גזר: זיקוקים מכל עבר

בלי קשר לזיקוקים, תל גזר הוא מקום יפה ובו תצפית מרשימה, ארכיאולוגיה ופריחה. מיקומו במרכז הארץ, שמצידו האחד הוא משקיף אל ערי דרום גוש דן, רמלה, לוד, רחובות ומזרח ראשון לציון, ומצדו האחר לכיוון מודיעין, כך שמובטח לכם ערב מלא זיקוקים מכל עבר. מי שיקדים להגיע עוד יוכל לעשות סיבוב קצר בגן הלאומי, לפני שמתמקמים לתצפית זיקוקים.

נווטו ישירות לנקודה עם trailze

תל גזר. צילום: איל שפירא,
תצפית מרשימה, ארכיאולוגיה ופריחה. תל גזר/צילום: איל שפירא

מצפה השניים ביער בן שמן: קו ראשון לנוף

יער בן שמן הוא קו הגבול בין מישורי החוף והרי ירושלים, כשמצפה השניים נמצא בחלקו המערבי ביותר של היער, ממש מעל מושב גמזו, כך שאתם בעצם בקו ראשון לנוף, אל מול הבניינים והכבישים של גוש דן.

ההגעה למצפה כוללת עלייה בגרם מדרגות קצר שנבנה לזכר יהונתן איינהורן ז"ל, שנפל במלחמת לבנון השנייה. לאחר טיפוס קצר, תוכלו לתפוס את הפינה המועדפת עליכם, לפרוש שמיכה ולהמתין לחגיגה. המצפה עצמו נקרא ע"ש שני חיילים מהפלוגה הדתית שנהרגו באזור במלחמת השחרור.

נווטו ישירות לנקודה עם trailze

תל גמזו מצפה השניים. dr. avishai teicher, ויקיפדיה, אתר רשמי
לפרוש שמיכה ולהמתין לחגיגה. מצפה השניים בתל גמזו/אתר רשמי, dr. avishai teicher, ויקיפדיה

הר הזבל בהוד השרון: אחת מנקודות התצפית היפות בגוש דן

אז נכון שזה לא נשמע הכי כיף בעולם לראות זיקוקים מראש ערמת זבל, אבל תאמינו לנו זה אחלה מקום, שאומנם היה פעם מזבלה גדולה אבל היום מדובר על אחת מנקודות התצפית היפות בגוש דן.

היתרון הגדול של המקום הוא הקירבה למוקדי הזיקוקים, בפתח תקווה, הוד השרון, רמת השרון ובכלל כמעט בכל האזור. מפה נראה מופע הזיקוקים כאילו הוא נוצר למען הצופים הממתינים על ההר. מי שבכל זאת מתעקש, עוד יוכל להספיק ולהידחק בין החוגגים בבמות הבידור הקרובות.

נווטו ישירות לנקודה עם trailze

תל נחל קנה נחל הירקון באזור הוד השרון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מכאן, כל גוש דן בכף ידכם. הר הזבל באזור הירקון, הוד השרון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

הדיונה גדולה באשדוד: הילדים ימותו על זה

טיפוס לילי על הדיונה באשדוד זה נחמד בכל מצב, וכשיש תוספת של מופעי הזיקוקים של אשדוד, אז בכלל יש סיבה מצוינת. שמיכה על החול הקריר, יין טוב וגבינה ואתם במקומות הכי טובים בעיר לצפייה בזיקוקים.

מי שבא עם ילדים, ייגלה סגולה נפלאה שיש לדיונה - היא גורמת לילדים להוציא כמויות אדירות של אנרגיה, כך שאחרי הזיקוקים, מקלחת והם כבר יכלו לישון לבד. מומלץ להשאיר את הנעליים בבית ולבוא בסנדלים - חול שנכנס לנעליים בטיפוס על הדיונה - ניתן למצוא שאריות שלו גם ביום עצמאות הבא.

נווטו ישירות לנקודה עם trailze

טיול רומנטי חולות אשדוד הדיונה הגדולה. ShutterStock
מוציאה אנרגיה מהילדים, וגם מכם. הדיונה גדולה באשדוד/ShutterStock

חורשת ה-40 בכרמל: בריזה ואורות נוצצים

תפסו מקום מתחת לאחד האלונים העתיקים, הביטו אל מרחבי עמק זבולון, הים ואורות הכרך של חיפה, והמתינו לתחילת המופע. החורשה נמצאת על הכרמל סמוך לאונברסיטת חיפה, ממש למעלה. המצוק שתוחם את החורשה מצפון וממזרח, מאפשר תצפית נוף פתוחה אל כל המרחב. העיר נשר ממש לרגליכם ובהמשך הקריות, עכו וכמובן חיפה ממש מעבר לפינה. בערב יום עצמאות צפוי מזג אוויר נעים, אבל מומלץ להצטייד בכמה בגדים חמים - הבריזה מהים והמיקום בגובה ניכרים פה.

נווטו ישירות לנקודה עם trailze

חורשת הארבעים הר הכרמל. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
חיפה, עכו והים בהישג יד. מבט מחורשת ה-40 בכרמל/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מצפה נפתוח בעמק הצבאים: הזיקוקים עולים לשמיים

לא קל למצוא מקום שקט בירושלים, ולכן מצפה נפתוח הוא מקום מיוחד כל כך, שטוב עשו תושבי האזור שנרתמו לשמרו, למרות תוכניות בנייה מאיימות - מאמץ שנשא פרי בסופו של דבר. ירושלים, כידוע, הררית והמצפה אינו נמצא מעליה, אולם את הזיקוקים העולים גבוה אל השמיים תוכלו לראות עולים מכל רחבי העיר והישובים הסמוכים.

את הירושלמים אין צורך להזהיר ממזג האוויר הקריר גם בימי האביב הנעימים, אבל אם באתם לשם ואינכם מקומיים, מומלץ לפעול כמנהג המקום ולקחת מעיל קל, גם שהחורף האחרון הוא רק זיכרון רחוק.

נווטו ישירות לנקודה עם trailze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully